Oglašavanje na radiju je dobra stvar, ali radijska reklama ne govori sve o onome što vi nudite. Rješenje je radijski intervju, jer u toku intervjua možete detaljno da prodiskutujete o vašoj temi. Radio stanice imaju stalnu potrebu za kvalitetnim i interesantnim gostima, tako da ne postoji razlog da i vi svoju temu ne podijelite sa urednicima radio programa. Postavlja se pitanje da li to možete?! Naravno da možete, sa malo pripreme. Primjenjujući nekoliko savjeta ispod, možete postati omiljeni sagovornik radio urednika i voditelja, ali i sjajna radijska ličnost u očima vaše okoline.
Pripreme za radijski intervju možemo podijeliti u dva dijela – na period prije intervjua i na sam dan održavanja intervjua.
Savjeti prije intervjua:
# 1. Pripremite se za temu o kojoj govorite, sagledajte je sa svih aspekata kako biste bili sigurni u to što govorite. Kada vam je tema o kojoj govorite poznata i kada ste sa temom na “ti” riješili ste najveću opasnost koja vam se može dogoditi za vrijeme intervjua – da ne znate odgovor na pitanje. Samim tim ste zaprijetili i najvećem neprijatelju intervjua: Tremi! Naravno, ukoliko ste ekspert u oblasti za koju vas intervjuišu, ovaj korak možete preskočiti.
# 2. Pripremite pitanja za intervju. Predstavite ih uredniku i voditelju emisije. Ovo je odličan potez, jer ćete svojim domaćinima uštediti vrijeme, voditelj će dobiti predstavu o čemu razgovara sa vama, a vi izbjegavate neugodna pitanja i pitanja koja nemaju nikakvu vezu sa vašom temom. Izdvojite tri pitanja koja smatrate ključnim, obavijestite voditelja da njih ne bi trebao zaobići.
# 3. Vježbajte odgovore na pitanja. Na taj način ćete prepoznati gdje griješite i gdje zapinjete prilikom odgovora. Zapišite kratke rečenice ili riječi koje će vam biti podsjetnik ukoliko vam se dogodi da se zbunite u toku pravog intervjua. Odgovori na pitanja ne bi trebali biti duži od 30 sekundi, jer poslije toga gubite i pažnju slušalaca i voditelja. Ukoliko predstavljate neki proizvod, radio voditelj, a ni slušaoci nisu pretjerano zainteresovani za njega. Njih zanima interesantan sagovornik koji će pružiti zanimljivu informaciju. Stoga se kod odgovora potrudite da ne zvučite kao radio reklama.
# 4. Uvijek pripremite zaključak vašeg intervjua, jer će vas na kraju skoro svakog intervjua voditelj pitati: “Da li imate nešto da dodate za kraj?”. To je vaših “pet minuta” u kojima ćete rezimirati sve o čemu ste govorili i ukratko još jednom saopštiti ono najbitnije. Naravno vodite i ovdje računa da vam odgovor ne bude predugačak i izgubi smisao i pažnju slušalaca.
Na dan intervjua:
# 5. Do ovog koraka ste vi već potpuno spremni. Da li je i voditelj? Dogovorite se sa voditeljem da prije intervjua uživo, prodiskutujete i dogovorite tok razgovora. Ovo će pomoći i vama i voditelju da intervju protekne glatko.
# 6. Voditelj već zna koja pitanja da postavi i vi znate odgovore na njih. Ukoliko se dogodi da voditelj postavi pitanje za koje se niste ranije dogovorili odnosno pripremili ne paničite. Pažljivo saslušajte pitanje i odgovorite na njega ukoliko je u vezi sa vašom temom, ukoliko nije, slobodno recite voditelju da ne možete dati odgovor na to pitanje jer nije iz vaše oblasti.
# 7. Ako do kraja intervjua voditelj nije spomenuo vašu web stranicu, mjesto gdje se može kupiti vaš proizvod, knjiga, ili dobiti više informacija, vi bez ustručavanja iskoristite priliku i uskočite sa rečenicom u stilu: “Ukoliko nismo ranije rekli više informacija možete pronaći na sajtu www…..”
Arete tim.